Czy wybór Prezydenta RP ma znaczenie?
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- „Twórz z nami Latarnika Wyborczego” – scenariusz o tematach ważnych dla uczniów.
- „Niebawem wybory Prezydenta” – scenariusz o roli i kompetencjach Prezydenta RP.
- „Prawo łaski – czyli jak dużo może Prezydent?” – analiza uprawnień prezydenckich.
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
11Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
318Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Przeprowadzone zajęcia były oparte o scenariusz oraz materiały do nich załączone, a także zamieszczone na stronie programu "Młodzi Głosują".
W związku z wyborami Prezydenta RP rozmawialiśmy w szczególności o tym kim jest, jakie ma uprawnienia i co robi Prezydent. Dokładnie omówiliśmy zasady wyjątkowego uprawnienia Prezydenta jakim jest prawo łaski.
W ramach lekcji interaktywnej uczniowie sprawdzili swoje poglądy za pomocą Latarnika Wyborczego. Narzędzie bardzo zainteresowało uczniów - niektóre z pytań omówiliśmy na lekcji, jednak jesteśmy przekonani, że uczestnicy zajęć wrócą na stronę, aby dokładnie zapoznać się z odpowiedziami komitetów wyborczych. Taka możliwość zdecydowanie pomoże im przy wyborze kandydata, na którego ostatecznie zagłosują (w szczególności osobom, które nie chciały wziąć udziału w wyborach ze względu na brak zainteresowania polityką).
Uczennice i uczniowie byli bardzo zaangażowani w zajęcia - sami wychodzili z inicjatywą, pytali i rozważali różne kwestie. Dzięki temu mogliśmy wyjść poza ramy scenariusza i wspólnie porozmawiać o demokracji!
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś