Akcja profrekwencyjna i edukacyjna oraz czas decyzji (prawybory)

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory prezydenckie i kampania frekwencyjna - RELACJA"

Dodano: 23.04.2025

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Zadanie było o tyle ułatwione, że mieliśmy doświadczenia z przeprowadzanych wcześniej akcji wyborczych w ramach projektu "Młodzi Głosują".

Przed prawyborami naszym zadaniem było uświadomienie szkolnej społeczności czym są wybory, jak wziąć w nich udział. Chcieliśmy dotrzeć do jak największej liczby osób. W tym celu prowadziliśmy specjalne zajęcia w klasach, zamieszczaliśmy materiały informacyjne na szkolnym Facebooku czy w dzienniku elektronicznym, a także powiesiliśmy plakaty, których głównym celem było zachęcenie do udziału w wyborach (akcja profrekwencyjna). Przed wyborami musieliśmy również zorganizować dzień wyborów - zarezerwować w sekretariacie salę oraz przekazać harmonogram głosowania. Koniecznie było również wydrukowanie materiałów wyborczych.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Głosowanie zostało podzielone na klasy, aby uniknąć długiego oczekiwania na kartę wyborczą. Klasy przychodziły do sali zgodnie z przedstawionym wcześniej harmonogramem. Dzięki zastosowaniu takiej strategii głosowanie przebiegało szybko i bez problemów. Uczniowie po odebraniu kart wyborczych przechodzili do miejsca, w którym można było zachować tajność głosowania i głosowali w sposób zgodny z Kodeksem Wyborczym (tj. znak X). Członkowie komisji wyborczej tłumaczyli wyborcom w jaki sposób należy oddać głos, aby był ważny, a także czuwali nad prawidłowym przebiegiem głosowania.

Po zamknięciu lokalu wyborczego członkowie komisji wspólnie dokonali przeliczenia kart - w pierwszej kolejności karty zostały podzielone na głosy ważne i nieważne, a następnie skrupulatnie przeliczono głosy oddane na poszczególne partie. Po spisaniu protokołu wyników dokumentacja została zabezpieczona, a lokal uprzątnięty.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Przed prawyborami naszym zadaniem było uświadomienie szkolnej społeczności jak należy głosować w wyborach, aby nasz głos był ważny. Plakaty rozmieszczone na terenie szkoły nieustannie przypominały o dniu wyborów. Co więcej, uczniowie również zaangażowali się w kampanię profrekwencyjną przygotowując ciekawe grafiki. Społeczność szkolna z entuzjazmem zareagowała na wydarzenie, o czym świadczy mobilizacja wyborców.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Jesteśmy bardzo zadowoleni z akcji profrekwencyjnej i edukacyjnej - rzetelnie przedstawiliśmy kompendium wiedzy o wyborach. Jesteśmy przekonani, że tak samo jak przy prawyborach wszyscy pełnoletni uczniowie doskonale poradzą sobie 18 maja podczas wyborów powszechnych. Kolejny raz sprawdziło się rozwiązanie z podzieleniem głosowania na tury według klas - uniknęliśmy kolejek w lokalu wyborczym. Dzięki dobremu przygotowaniu nie było elementów zaskoczenia.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejszym aspektem było samo zorganizowanie lokalu wyborczego w taki sposób, aby zachować powagę głosowania i tym samym pokazać głosującym, że biorą udział w czymś naprawdę ważnym. Z pomocą pracowników obsługi Szkoły udało się zorganizować urnę wyborczą, która kiedyś służyła w trakcie wyborów. W przyszłości chcielibyśmy jeszcze bardziej angażować całą społeczność i zachęcać do promowania postaw obywatelskich wśród rówieśników.

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Mając na uwadze, że działania w ramach naszego projektu było bardzo szerokie rozwinięte i nie ograniczały się wyłącznie do przeprowadzenia wyborów powstało mnóstwo pamiątkowych zdjęć, które zostały zamieszczone powyżej i poparte opisem w części nr 1. W fotoreportażu można zobaczyć wiele zdjęć z sali lekcyjnej - dzięki materiałom otrzymanym od CEO dokładnie omówiliśmy zbliżające się wybory oraz omówiliśmy rolę, zadania i prerogatywy Prezydenta RP.

Nie mogło również zabraknąć zdjęć naszego pięknego lokalu wyborczego, który przypominał ten prawdziwy. Jesteśmy dumni, że miejsce do glosowania wyglądało profesjonalnie - komisja, stoliki do głosowania i urna, a nie pudełko po butach na szkolnym korytarzu.

Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2025" na Waszych stronach i w mediach

Strona internetowa Szkoły: https://zseuzabrze.edupage.org/news/?gtnid=1708#news-1708

Facebook Szkoły: https://www.facebook.com/ZSEUZabrze/posts/pfbid0uLcFW42thUhtNZZCAqs9mugkpCDtGQMnmaSNrGCLacFR5edYeruHeKdj9Mh3mrLZl


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś